VSUO – Varno in spodbudno učno okolje
- dobri odnosi med učitelji in učenci, odnosna kompetenca, dober stik, počutje in klima;
- vzgojni pristopi in vodenje razreda;
- čustveno in socialno učenje ter empatija
- neželeno vedenje, razlogi in ravnanje
- medvrstniško nasilje in ranljive skupine
- sistemski pristop na ravni šole.
Cilji razvojne naloge:
- Zavedanje učiteljev o lastnih vrednotah in vrlinah za opravljanje svojega poklica.
- Kolegialna pomoč pri odkrivanju in uporabi vrlin drug drugega.
- Spremembo zavedanja učiteljev, da s svojim zgledom vplivajo na razvoj učenčevih vrlin.
- S pomočjo dviga odnosnih kompetenc vplivamo na celostni razvoj učencev v stabilne in aktivne udeležence v družbi.
Končni cilj projekta je, da na ravni VIZ »ustvarimo« sistematičen pristop h graditvi varnega in spodbudnega učnega okolja.
V ta namen smo v šolskem timu, v katerega smo vključeni učitelji različnih vzgojno izobraževalnih področij, začeli s prenosom vsebin iz seminarjev, tako na kolektiv strokovnih delavcev, kot tudi na učence. S strokovnimi delavci smo tako v okviru pedagoških konferenc imeli predstavitev vsebin projekta, izmenjali primere dobrih praks in začeli z izvajanjem različnih dejavnosti za krepitev čustvenega in socialnega opismenjevanja, samopodobe, sproščenega počutja, dobre oddelčne klime, dobrih medsebojnih odnosov in počutja, graditev varne navezanosti, uglašenega odnosa, prepoznavanje palete najrazličnejših občutij in čustev, usvajanje čustev in prepoznavanje čustvenih reakcij, samoregulacije in uravnavanje čustev. S tem želimo ustvariti boljše odnose med vsemi deležniki ter ustvariti klimo varnega in spodbudnega učnega okolja za vse.
Zavedamo se, da je vzpostavitev VSUO na ravni celotnega zavoda dolgotrajen proces, ki potrebuje čas in če želimo vzpostaviti varno in spodbudno okolje za celotno družbo ter nenazadnje razvijati se v osebe, ki znajo k skupnemu dobremu doprinašati svoj delež.