V ponedeljek, 30. septembra in v četrtek, 3. oktobra 2024, smo imeli učenci 1., 2. in 3. razreda v okviru tehniškega dne delavnici NEON. Gre za program, ki je namenjen preventivi pred nasiljem in zlorabo otrok. Z učiteljico Irmo in Andrejo smo izvedli delavnice o varnosti, medvrstniškem nasilju in samoobrambi. Na začetku smo se pogovarjali o treh pravicah, ki bi jih moral imeti vsakdo od nas: prva pravica je, da smo varni, druga, da smo močni, in tretja pravica je, da smo svobodni.
Učenci 2. razreda smo skozi pripovedovanje učiteljice Andreje spoznali Roka, ki je s svojim razredom odšel v gledališče. Na parkirišču pred stavbo je zagledal kužka in se nehote ločil od skupine. Ko se je znašel v stiski, se ni počutil varno, a je bil pogumen in je prosil za pomoč odraslega. Pri igri vlog smo se z učenci urili biti odločni in glasni ter postaviti mejo, ko se ne počutimo dovolj varne. Večkrat pridemo v konflikt z vrstniki, ki si nas z ustrahovanjem skušajo podrediti. Pogosto pride tudi do fizičnega stika, prerivanja, spotikanja, udarcev … To v nas vzbudi nelagodje in strah in prav je, da zmoremo reči NE! Krik in samozaščitne veščine, ki smo se jih učili na delavnicah NEON, so nam lahko v pomoč, da se zaščitimo, ko nam hoče kdo odvzeti naše pravice, da smo VARNI, MOČNI in SVOBODNI.
Tretješolci so del delavnic namenili čustvom – kako zaznavamo lastna občutja in prepoznavamo čustva drugih. Poslušali so zgodbo o Krizantemi, ki je bila od svojih sošolcev zasmehovana zaradi imena: Učenci so z učiteljicama delili tudi svoje neprijetne izkušnje. Prvošolčki so medtem poslušali njihov pogovor in ustvarjali risbe o tem, kjer in s kom se oni najbolje počutijo. Ko so končali, smo si izdelke ogledali ter se pogovorili še o njihovih izkušnjah. Sledil je še ogled animiranih posnetkov o čustvih. Pri igri vlog so učenci z učiteljicama prikazali tako neustrezno kot tudi ustrezno ravnanje ob konfliktnih situacijah, ki so za ozaveščanje otrokovih pravic in vrednot zelo pomembne.
V torek, 8. oktobra, so se učenci 4. razreda z učiteljico Andrejo na delavnicah pogovarjali o spletnem nasilju, ki je v zadnjih letih precej v porastu. Čeprav se komu včasih zdi to smešno ali celo zabavno, pa se tisti, ki spletno nasilje doživljajo, zaradi tega počutijo zelo slabo, lahko jih je sram, so žalostni, razočarani, jezni… Pomembno je, da se drug do drugega obnašamo spoštljivo, tudi na spletu. Brez posameznikovega privoljenja nimamo pravice objavljati podatkov, fotografij ali posnetkov iz njihovega zasebnega življenja.
Petošolci pa so se v ponedeljek, 14. oktobra, pogovarjali o vrstniškem nasilju. Najprej so učenci povedali svoja mnenja in vidike o tem, kaj vrstniško nasilje je, nato pa iskali rešitve kako lahko posamezno situacijo izboljšamo oz. poslabšamo. Da pa bi v primeru morebitnega vrstniškega nasilja reagirali najbolj primerno, so v igri vlog spoznavali pasivno, agresivno in asertivno ravnanje. Izjemnega pomena so tudi priče, ne smemo pa pozabiti na pomoč in podporo odraslih doma in v šoli.